Yoghurt, ägg, morötter och té
Write a review
Skriv ut
Ingredienser
  1. Välj mellan Smetana, Kesella (10%), Turkisk eller Rysk yoghurt, förstärkt med 2 äggulor, egen frö & nöt müsli och en halv finhackad banan.
Till det
  1. Kokt ägg med smält smör och eko örtsalt med Kelp (Herbamare) är en mättande favorit.
  2. Ekologiskt te med 0,5 tsk kokosolja och en skvätt eko grädde 40%.
  3. Morotsstavar eller små blomkålsbuketter
Instruktioner
  1. Den här frukosten ger ett stabilt blodsocker, bra med vitaminer/mineraler, goda proteiner och mättande naturliga fetter som gör att barnen står sig länge.
Noteringar
  1. -Visste du att äggvitans proteiner matchar människokroppen helt perfekt.
  2. -Visste du att äggulan innehåller lika mkt protein som vitan % per dl (gulan 3g och vitan 4g). Gulan innehåller väldigt mycket näringsämnen, den ska ju faktiskt kunna bygga en hel kyckling.
  3. -Müsli kan varieras i det oändliga, vad gillar dina barn? Egen müsli http://matforbarn.se/nyttig-musli
  4. Tips: I yoghurten kan man även tillsätta 1krm syraneutral C-vitamin t.ex Holistic eller ge ett glas vatten med 0,5 krm askorbinsyra (ren C-vitamin)
Mat för barn http://matforbarn.se/